Orrefors Kosta Boda AB

Reklamation

Uppdaterad

Du har rätt att returnera en vara som, när den levereras, är felaktig eller inte stämmer överens med din beställning. Om du får en felaktig vara behöver du kontakta oss och lämna oss meddelande om felet så snart som möjligt, dock inte senare än inom två månader efter att du märkt (eller borde ha märkt) felet.

Orrefors ansvarar för fel som finns vid leveranstidpunkten och som du reklamerar till oss inom tre år från att varan överlämnades. Ett fel som visar sig inom sex månader efter det att varan avlämnades skall anses ha funnits vid avlämnandet, om inte annat visas eller detta är oförenligt med varans eller felets art.

Om du returnerar en vara som du bedömer är felaktig kommer vi att undersöka varan och – om vi är eniga i att varan är felaktig – antingen reparera eller ersätta varan eller återbetala varans pris till dig. Din retur är kostnadsfri, förutsatt att du använder den förbetalda returetiketten och följer instruktionerna som följer med din försändelse. Ev. ersättningsvara skickas kostnadsfritt.


Guide taggad med: köpvillkor
warning Created with Sketch.