Vad har ni för reklamationspolicy?
Om en vara som du har köpt är defekt tillämpar Orrefors gällande konsumentlagstiftning. Konsumentköplagen ger dig rätt att klaga på fel du upptäcker på varan under de tre första åren efter köp. Du klagar till företaget du köpte varan av. Det är viktigt att du klagar inom två månader från det att du upptäckte felet.
Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Om du inte är nöjd med dina varor på grund av uppenbara material- eller fabrikationsfel, inklusive skador som har uppkommit under transport – informera oss snarast. Ta kontakt med vår kundtjänst customerservice@orrefors.se så förser de dig med rätt dokumentation.
Orrefors förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återbetalning. För att möjliggöra en eventuell reklamation behöver du kunna påvisa köp och Orrefors rekommenderar därför att du sparar orderbekräftelse och betalningsreferens som kvitto på ditt köp.
Observera att du behöver reklamera köpet där köpet gjordes. Om du handlat i butik behöver du reklamera i den butik där köpet gjordes.